Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

tisdag, januari 10, 2006

Tillbaka till verkligheten

jahapp, då var jullovet över. Tillbaka till jobb. 280 olästa mail. Färre än jag trodde. Men mycket ändå. Men nu vägrar jag ha dåligt samvete över att de inte blir besvarade på en kvart. Det får ta den tid det tar. Punkt.
Ingen blir gladare av att jag kör slut på mig. Har för mycket att tänka på. Snart dags för denna månads ångestperiod. Rätt less på denna tvåveckorslivsstil. Blir ledsen av att M inte vill diskutera andra alternativ, känns som om han ser så ensidigt på det. Det gick en gång, då går det igen. No matter how long it takes. Visserligen känns det lugnare nu, men inte såpass lugnt att jag kan slappna av helt. Varje månad blir ändå en besvikelse, ett nederlag.
Men vem vet, kanske blir det inte det denna månaden?! Tänk positivt, tänk positivt...

Nu kommer verkligheten igen, dags att kasta sig in i ekorrhjulet igen och laga mat. Röja kök. Måla vägg. Skippar nog träningen idag. Känner mig helt omotiverad. Måla är också träning. Behöver dessutom diskutera om vi ska beställa bänkskivorna.

Nåväl, vad är en bal på slottet....
Fast nu låter det faktiskt för deppigt. Är egentligen vare sig deppig eller låg, bara lite.... matt? Men det känns som om min bas är betydligt mer stabil nu än före jul. Inte genomklappningsvarning för minsta lilla. Skönt.

Inga kommentarer: