Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

torsdag, mars 29, 2007

Färdigkonfererad, vårlycklig och med en uppmaning

Åter efter avdelningskonferens i två dagar. Jättekul att träffa alla (vi är utspridda i fyra länder), lite sista natten med gänget-känsla. Eller, sista kvällen med gänget, jag har med råge passerat stänga baren-stadiet... Toppenbra diskussioner, plan lagd för året och en viss känsla av vemod. Jag kommer ju inte vara med och genomföra allt spännande som vi planerar.

Samtidigt känns det rätt skönt att slippa. Vissa saker diskuterar vi nu för fyrtitredje gången sen jag började och det känns rätt skönt att lämna dem till min vikarie. Säkerligen är det också nyttigt för organisationen jag servar att få nya perspektiv under ett år. Fast jag undrar om jag verkligen ska tillbaka dit igen. Jaja, det får framtiden utvisa...

Vi var på en kursgård utanför sthlm som ligger bedövande vackert. Promenaderna till och från huvudbyggnaden vid måltiderna har gett mersmak på utomhusvistelse i vårvackervädret. Åh, så ljuvligt det är! Imorgon är jag hemma, ska nog släpa fram en stol på altanen och sitta i lä och råmysa :-)

Slappna av lär jag inte få, för Piff&Puff har bestämt också fått en släng av våryra och försöker buffa sig ut både här och var mest hela tiden. Mysigt, men nästan så jag är öm på vissa ställen. Försöker tala om för dem att det finns en planerad utgång, men de tror visst inte riktigt på mig. Söta små galenpannor. Undrar om de blir majblommor eller midsommarblomster?

Nu när jag är på upploppet med mina krabater lider jag extra mycket med dem som fortfarande väntar på positivt besked. Väntan och plågan är för många onödigt lång. Skriv gärna på listan med uppmaning om att inkludera IVF i vårdgarantin i Stockholm. Eller skapa en ny lista för ditt landsting, går att göra på samma sajt.
Fler bebisar åt folket!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt! Snart kommer dina små ekorrbebisar :-D