Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

lördag, september 20, 2008

Sweet dreams

Imorse vaknade jag med en oerhört behaglig känsla i kroppen och insåg att jag drömt att jag, Piff och Puff var hemma hos min farmor och farfar. Otroligt levande dröm med tydliga bilder; vi var i deras lägenhet, jag sov med tjejerna i bäddsoffan i mitt rum, farmor bar på Puff, farfar bar på Piff och vi hade det bara avslappnat och bra ihop.

Mot bakgrund av farmor och farfar var en oerhört viktig del av min barndom och att jag verkligen sörjt att de aldrig fick träffa mina barn, ja farfar fick ju inte ens träffa maken, så kändes den här drömmen nästan helande i sin värme och tydlighet.

New age-flummigt, kanske, men jag har varit på bra humör hela dagen.

Inga kommentarer: