Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

torsdag, september 04, 2008

Flyg och far

I helgen var jag på bröllopskalas i utrikesland. Vackert, annorlunda och spännande.
Hemma två dagar, nu i Bryssel på tjänsteresa. Intressant och givande.
Härifrån flyger jag till Skaune och möter upp familjen för rekningshelg. Spännande och pirrigt.
Nästa helg kommer finemangfina vännerna upp för tjejträff och övernattning. Kuligt och mysigt.
Helgen efter det åker maken på belöningsresa med jobbet. Välbehövligt för honom och tankning för mig och barnen.

...Men se'n säger jag S T O P P ! ! !
Vill inte ha en minut till bokad. Oavsett hur mysiga, spännande, roliga eller galna saker det rör sig om. Pallar inte.

Vill vakna hemma en lördag och baravara. Inte packa väska. Inte planera middagsgästfix. Inteinteinte.
Vill bara äta frukost, lägga mig raklång på golvet och bli piff&puffklättrad på, busa med storsötan, hångla med maken och kanskekanskeeventuellt komma ur pyjamasen framåt eftermiddagen.

Sådetså.

Fö hejar jag på Anna. Och mysryser åt K & S.

Inga kommentarer: