Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

tisdag, januari 20, 2009

Till mina barn, uppdaterad

Finaste barnen,
mamma älskar er till månen och tillbaka, tvivla aldrig på det. Jag älskar att vara med er, lyssna på er och leka med er. Ta hand om er, lära av er och kramas med er.
Men nu ber jag er innerligast: sov, snälla. Sov.
Somna sött och utan stök och sov se'n lugnt.
Snälla?

Uppdaterad 21/1, 09.15:
TACK barnen! Lite gnytt och host vid midnatt och sedan sov till 06.20. TACKTACKTACK!

1 kommentar:

1+2-barnsmamma Carola sa...

Läser med glädje dina inlägg även om jag sällan kommenterar. Min egen blogg hinner jag inte med, skriver många inlägg i huvudet men kommer aldrig till datorn tillräckligt länge för att få dem på pränt. Dessutom har jag fullt upp med att följa alla roliga intressanta bloggar i min blogglista...
Hur som. Det jag ville säga är att jag förstår dig, till 110%! Tänk om man gick och la sig i tid(ett av mitt och makens stora bekymmer), somnade gott och fick sova ostörd i sin egen säng en hel natt utan att gå upp!!! Fast en natt räcker inte, jag behöver fler nätter för att inte sitta halvsovande på jobbet...
Hälsningar Carola