Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

måndag, november 30, 2009

Ho-ho? Föräldrarna, var är ni? Uppdaterad

Var finns ni när era barn väljer att hänga på dagisgården om kvällarna?
Var finns ni när de lämnar efter sig ölburkar, fimpar och sönderslagna leksaker?
Och var fan finns ni när de tänder eld på våra barns dagis?

När jag kom till soten och röklukten blev jag först arg på ungdomarna som (troligtvis) gjort det.
Men ju längre dagen gått, desto mer besviken blir jag på er föräldrar.
Jag gör mitt bästa för att mina barn ska lära sig sunda värderingar och visa respekt och hänsyn.

Det är inte lätt när de möter resterna av vad era barn lämnat efter sig.
Uppdaterad 13 dec: lika arg som jag är på föräldrarna ovan, lika lycklig och tacksam är jag för fenomenal personal som gjort allt för att sanera, lugna och hålla verksamheten igång. Lussetåget i fredags var underbart, barnen är trygga och jag önskar att jagkunde i ord förklara hur mycket jag avgudar personalen för det jobb de gör!

3 kommentarer:

Helga sa...

Näfyfan, sånt där driver en ju till vansinne. Morr!!

Världen är liten… sa...

Fasiken så j-kla trist, det är absolut föräldrarnas fel som inte lärt sina ungdomar sunt förnuft.

Camillas lockar sa...

Min mardröm... som antagligen de flesta föräldrar råkar ut för förr eller senare :-(