Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

onsdag, november 15, 2006

A till Ö

A is for age: 34.
B is for booze of choice: Frozen Margharita! Är en riktig drinkflicka, sveper gladeligen mojito, GT, cosmo..... Eller rödvin eller en kall öl. Hmm...låter inte bra det här :-)
C is for career: Personalchef på internationellt företag.
D is for your dad's name: Peter.
E is for essential items to bring to a party: Partyhumöret!
F is for favourite song at the moment: Efter en helg i Dublin har jag tung U2-revival. Gamla U2.
G is for favourite game: Just nu: Bamse-lotto med dottern. Annars Star Wars-monopol.
H is for home town: Stockholm, Stockholm, sta’n i världen.
I is for instruments you play: Börjat med: blockflöjt, trumpet och gitarr. Gitarr har jag börjat med två gånger. Spelar? Inget. Tyvärr!
J is for jam or jelly you like: Ingen syltperson, men det är klart pannkakor utan drottningssylt är ju inte pannkakor.
K is for kids: Lilla ljuvliga 3,5-trollungen som jag saknar mig sjuk efter. Och Piff&Puff i magen
L is for living arrangements: Villa öster om Stockholm.
M is for mother's name: Regina.
N is for name of your crush: M som i Maken. The one and only.
O is for overnight hospital stays: En natt efter förlossningen, fem dagar i samband med gallsten.
P is for phobias: Nej, faktiskt inga.
Q is for quotes you like: Oj, nu borde jag komma på något klokt…. Stillestånd. Carpe diem? Får återkomma.
R is for relationship that lasted the longest: Maken. Ofattbara 13 år snart.
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Just nu: en obskyr blandning av mammabyxor och toppar som döljer magen. Not too stylish.. Annars: klassiskt rent på kontoret, jeanstjej på fritiden.
T is for time you wake up: 6.30 på vardagar. Ick. Fick jag välja skulle inga dagar börja före 9. Och då med lååång frukost à la hotell...
U is for underwear: Bomull i mestadels vitt & svart. Men ett par färgglada undantag finns i garderoben…

V is for vegetables you love: Åh, ääääääääääälskar grönsaker!!! Särskilt nu i illamåendetider. Tomater, gurka, broccoli, morötter, paprika, rädisor, bönor, vitkål…………typ allt utom selleri och brysselkål.
W is for weekend plans: Pussa på familjen och en kort (tror jag….) appearance på 35årsfest.

X is for x-rays you've had: Tänderna.
Y is for yummy food you make: Hmm… gör nog världens godaste chokladtårta. Min cheesecake (gammalt familjerecept) går inte av för hackor heller. “Riktig” mat? Gör en schysst köttfärssås och fenomenala sallader.
Z is for zodiac sign: Lejon.

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Oj, de flesta av mina blogpolers har redan blivit utmanade…Någon som känner sig manad?
Ä är för älsklingstrend: Orientalisk mysig inredning.
Ö är för en önskan just nu: Fred på jorden? I ett mer egoistiskt perspektiv: att illamåendet går över och att P&P mår bra på vul på fredag.

Inga kommentarer: