Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

måndag, februari 26, 2007

Fortsättning på sjukeländet...

I lördags hostade jag blod och hade svårt att andas, så efter samråd med sjukvårdsupplysningen åkte jag till SÖS. Fick åka själv eftersom vi inte ville släpa ut dottern i smällkalla natten för att sitta på alla bacillers favvohak: akuten!

Blev otroligt bra bemött, en äldre manlig ssk tog sig an mig med moderlig omsorg och ordnade bums en säng och eget rum "du och bebisarna ska inte sitta på en stol mitt i infektionsrisken" *raring*
Tror de prioriterade upp mig rätt hårt, för jag var bara där i tre timmar, vilket känns kort en lördagkväll när korridorerna var fulla.

Sänkan visade på infektion, så jag fick pencillin och dessutom Bricanyl för andningen. Fick sitta där och inhalera en stund också -vilken kick! Hjärtslagen i topp och skakiga händer, men åh vad skönt det var att få ner luft utan ansträngning!

Men utflykten tog nog lite på Piff&Puff, för igår var de riktigt lugna. Så lugna att jag funderade på att åka in till förlossningen... Men idag buffar de på fint. *andas ut*

Känner mig mycket piggare efter två dygn på pencillin, om än fortfarande hostig och snorig, men ser iaf ljuset i slutet av tunneln. nu gäller det bara att inte göra min vanliga miss och tro att allt är bra och jag är tip top bara för att antibiotikan kickat in. Kommer hålla mig hemma ett par dagar till och bara ta mig in till jobb för att intervjua kandidater till tjänsten som min vikarie.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Men hjälp! Hosta blod låter illa. Skönt att de fattade att gravid ska gå först. Nu får du ta och krya på dig!!!

Kapybaran sa...

Promise!
det var inte så dramatiskt som jag i mitt skärrade tillstånd trodde. tydligen rätt vanligt att man hostar sönder nåt litet blodkärl i halsen, men de vill ju kolla.