Man ska aldrig aldrig byta leverantör av bredband.
Inte ens om det nya alternativet blir billigare och snabbare.
Varför?
Jo, för att övergången alltid, alltid strular!
Men nog om detta, det viktiga är att vi nu har internet* igen och jag kan blogga.
Undrar om man kan klaga och få lite goa grejor som komp?
Det funkade med dockor.... Dottern älskar Pippi och fick en liten Pippidocka för ett tag sen. Poff, så hade ena foten spruckit. Paff, så sprack den andra. Vi lagade hjälpligt, men föll till slut till föga och köpte en ny. Gissa vad som hände? Jo, den sprack även den.
Lätt irriterad ringde jag tillverkaren soft toys och berättade. Fick en ursäkt per telefon och ett löfte om en ny docka. Dagen därpå låg ett stort kuvert i brevlådan, innehållande ett styck liten Pippi, ett styck gigantisk Pippi och en Herr Nilsson.
Snyggt jobbat! Nu är hela familjen big fan of soft toys.
Se där en vacker historia om kundvård på måndag em :-)
* apropå "ha internet": vet att det inte är internet vi har, utan en internetuppkoppling. Uttrycket grundar sig i att en god vän för ett flertal år sedan lyckligt utbrast "Äntligen har jag köpt internet!". Ja, vi mobbar honom fortfarande för detta.
5 dagar sedan
2 kommentarer:
Kunden har alltid rätt. Tänk om alla butiksinnehavare kunde fatta det?
Suveränt bra gjort av soft toys!
Nu saknas bara en liten Herr Nilsson! Vår minsting hade Herr Nilsson i två storlekar när hon var liten, och den stora fick följaktligen heta ... Fru Nilsson!
Skicka en kommentar