Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

söndag, april 27, 2008

Sjung om studentens lycklga da'r...

Vi har blockat tämligen friskt senaste veckorna; hyllor, avlastningsbord, tavlor och bebisprylar -allt har lagts ut och mycket har sålts.
Vilket resulterat i en duktig sedelbunt. Som fick bo i räkningslådan. Tills maken för två veckor sedan tyckte att det kändes osäkert och flyttade den.

Vart? Ingen aning.
Senaste veckan, sedan vi kom på att maken flyttat bunten, har vi letat som besatta. Inte nog med att vi letat på logiska ställen, nej, vi har dammsugarsökt i köksskåp, bakom böckerna i bokhyllan, bland storsötans prylar... Men inga pengar.

Vilket hade känts surt vilken månad som helst, men just den här så svider det satan eftersom vi lever på makens fk-pengar. Min frånvaro dras nämligen i efterhand, så jag fick 0,08 kr i lön i fredags*.

Men.
Idag fick maken plötsligt maken en uppenbarelse värdig Professor Balthazar, rusade ut i biblioteket, lyfte på våra studentmössor -och kom ut med sedelbunten!

Hurra! Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen! Barnen slipper svälta!


*är detta månne ett senkommet straff för att jag hade mage att skriva det här?

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Ja med det var ju VERKLIGEN en bra plats att lägga pengarna på.

Plånböcker tycker jag brukar vara en bra förvaringsplats, eller möjligtvis banken. Men så är jag ju ganska tråkigt traditionell också ;-)