Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

onsdag, oktober 08, 2008

Att störa sig...

Dagens bekännelse: jag är ett störo.
Inte som i "jag är störig" (hoppas jag...), mer som i "jag stör mig på". Språkpolisen inom mig är till exempel alltid i tjänst. Särskilt hötter jag med batongen åt minsta ju-ju och gastar "det heter ju-desto!."


Har gjort ett par inlägg på temat tidigare, och nu vaknade störot till liv igen tack vare Storken. Så, inspirerad av henne, och kommentarerna, kommer här dagens stör:

*blinkersanalfabeter: nej, andrahandsvärdet på din bil går inte ner för att du inte använder blinkers. däremot kan såväl din fysiska hälsa som dina medtrafikanters blodtryck och bensinförbrukning förbättras om du är lite tydligare med dina intentioner.


*patetgubbraggare: nej, en grupp tjejer på krogen sitter inte och väääääääääntar på dina putslustiga och patetiska små raggningsförsök. Vi roar oss på egen hand, thank you very much. Bli inte provocerad och försök än mer, ta bara ett nej för vad det är.

Fyller på listan så småningom, nu måste jag tydligen jobba.



1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Ha ha underbart Kapybaran!! Gubbarna spisar jag av snabbt och effektivt men herre gud vad blinkersanalfabeterna får mitt blodtryck att koka!!