Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

söndag, februari 07, 2010

Det här med facebook, alltså.

Igårkväll hade en bekant ändrat sin relationsstatus till "singel".
Tappar hakan, de var ju här för inte länge sedan och barnen lekte ihop bara häromdagen?! Men: vi är för nya bekanta för att jag ska kunna ringa/sms:a/maila.

Idag ser jag att hon inte längre har honom som vän och han inte har henne. Båda har tämligen glada statusuppdateringar i övrigt, hon från i fredags och han från igår. Vad händer?

Innan fb hade jag fått informationen när vi sågs el när de fann det lämpligt. Och då kan jag koden med frågor, omsorg, bekräftelse... hela kitet. Men nu?
Nu vet jag, fast jag v e t inte.

Inte helt på det klara med de nya vettochetikett-reglerna.


PS: jag har inte släppt förra inlägget. Det finns mer att säga, men orden har inte tagit form ännu.

3 kommentarer:

TvillingTur sa...

Bland annat av en lika dan facebook-upplevelse gick jag ur hela grejen. Jag blev helt enkelt lite för trött på att få reda på saker om mina vänner och bekanta på det viset. Ibland fick jag veta saker jag inte ville veta alls. Ibland saker som jag betydligt hellre fått reda på på ett helt annat vis. Jag tycker det känns som om vi biter oss i svansen när det kommer till facebook.

-tobias.

Tinselflickan sa...

Jag råkade ut för en likadan grej när ett par jag känner genom min exman uppdaterade sina statusar i princip samtidigt. Han köpte lägenhet i Sthlm, hon ville byta en fyra i Gbg mot något mindre... Det är mycket möjligt att alla deras närmare vänner vet precis vad som hänt. Men jag visste inte och tyckte det kändes konstigt. Så jag slängde iväg ett mejl till henne - för att kolla läget.
Och fick ett trevligt svar där hon berättade att de separerat men fortfarande var vänner och hon tackade för omtanken.
Ibland är en facebook-status en önskan om att ses. Varför inte kolla läget? Hon måste ju vara medveten om att det syns tydligt.

Jag och mima små sa...

Mina tankar är också att skicka iväg ett mail av typen: "Såg att du ändrat status, är allt bra, kan jag hjälpa till med något?

Att skiljas brukar vara jobbigt och även om man inte känner varandra så djupt är det för det mesta skönt att någon bryr sig.

//Linda