Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

fredag, februari 12, 2010

Hur tänkte jag nu?

Storsötan i måndags: Mamma, jag vill ha en tjejkväll på fredag.
Mamman: Vilken bra idé!

Redan här borde varningsklockorna börja ringa.
Men nejdå, supermamman* ringer runt till bästisarna och bjuder in, städar huset, springer runt på Panduro för att hitta bästa pysslet, handlar till fika, hemgjorda pizzor och snacks.

Stanna upp och tänka på att veckan är fylld av kvällsjobb för mig och maken? Att jag samma dag ska ha en stor avrapportering till kund och gå på konsultintervju? Nejdå. Kör på, bara.

Så, nu har jag gjort det jag skulle på jobb.
Dukat i ordning för fika.
Tar nu en macka och en kaffe för att ha blodsockret på rätt nivå**.
Om en kvart går jag och hämtar mina tre tjejer plus fyra lånebabes.

Klockan åtta blir lånebarnen hämtade och våra läggs.
Klockan kvart över åtta har jag tömt en vinflaska och sover med öppen mun i TV-soffan.

Nu blir det fredagsmyyyyyyyyyyyys.........

*borde det kanske stå puckomamman?
** troligtvis det smartaste jag gjort denna veckan...

4 kommentarer:

Frida sa...

ojvoj, hoppas du har överlevt!

Uniflora sa...

Supermamma!! :)

Särskilt med tnake på tiden det tog att tömma vinaren. :D

Kapybaran sa...

Fraidi: överlevde!!

Uniflora: Det var vad jag trodde på förhand. I verkligheten behövde jag inte ens ett halvt glas vin :)

lillawi sa...

Å herre min je! Vad gör man inte för sina barn!