Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

fredag, april 16, 2010

Allt har sin lilla förklaring

Efter alla längtabarnår vägrar jag allt vad cykelkoll och dagräknande heter.
Så att jag varit lättretad, svintrött, sugen på a l l t och svullen de senaste dagarna kopplade jag inte ihop på något vis alls.
Inte heller min totala tokdeppkväll igår.

I förmiddags kom molandet. Strax därefter mensen.
Och då kom även en svår déjà vu: visst har det varit så här ett tag: sur-svullen-sugen-mens?

Ska nog börja ha lite koll på dagarna ändå.
Lite synd att förväxla PMS med livskriser och depressioner.

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Jamen visst är det märkligt att man inte har bättre koll ändå? Har för mig att vi är ungefär lika gamla, fyller 37 i år, och visst tycker man att man borde känna sin kropp vi det laget? Men jag är precis likadan, noll koll och en gång i månaden är livet så tungt så tungt tills jag får mensen och alla bitar faller på plats. Det tog min föredetta pojkvän typ två måander att se mönstret, varför kan inte jag se det=o).