Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

torsdag, maj 03, 2007

Frustrerad valross

På lördag är det kalas för 12 barn. På söndag för 12 släktingar.
Huset ser ut som skrutt, fikat är inte handlat, fiskdammen är inte förberedd..... Allt är sån't som jag räknat med att kunna få undan när jag "bara är hemma och dräller".

Men det går ju inte! Jag ser inte mina tår, än mindre småsaker på golvet. Jag kan inte bära, jag kan inte böja mig upp och ner tusen ggr för att få undan alla saker som dräller, jag kan inte flytta möbler.

Kanintekanintekanintekaninte.
Och det är SÅ inte jag. Jag brukar vara kansjälvkansjälvkansjälvkansjälv.

Mamma kommer visserligen imorgon, så det gäller att utnyttja henne väl. Tror hon får baka det enda som ska bakas samt röja dotterns lekrum. Maken handlar på vägen hem imorgon och städar på kvällen. Jag ska ordna innehållet till fiskdammspåsarna, that's it.

Så frustrerande! Jag är bättre på att göra själv än att be andra göra.

6 kommentarer:

Saring sa...

Åh, som jag känner igen det där!!! Stor sympatikram

Anonym sa...

Tips: använd sopborste för att sopa ihop leksaker och småsaker på golvet, sen räcker det att böja sig ner (eller sätta sig ner) EN gång för att lägga allt i en korg eller hink (om inte grejerna är i lagom storlek för att bli uppsopade med skyffel, då behöver du inte ens böja dig). Sen kan du gå runt i sakta mak och portionera ut allt där det ska vara.

Tingeling sa...

Stress!

Fick mig dock ett gott skratt när jag läste kanin-te, kanin-te..grubblade en stund på vad för sorts té det må vara. Gott?

hihi.

Frida sa...

Åh, jag förstår dig PRECIS! Men det är bara att inse att man blir en orörlig valross när man ruvar två! Men det är verkligen drygt att inte kunna göra saker själv!

Camillas lockar sa...

Ja, vem är bra på att be om hjälp... Men det är bra att du får hjälp! Herregud, du har ju två liv i dig att släpa på :-) Så passa på att kanintekanintekaninte, det är du berättigad till!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag hoppas verkligen att inte någon av dina gäster förväntar sig att du ska ha ett pertfekt välstädat hem just nu.

Godispåsar till fiskdammen och kanske lite mat är väl allt som behövs egentligen. Kan någon hjälpa dig med resten är det bonus.