Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

torsdag, oktober 04, 2007

Hooked on Hogwarts

Min frånvaro beror på en man. En ung man med ärr i pannan.
Gick stenhårt in i Hogwartsdimman i helgen och har nu p l ö j t såväl sexan som sjuan i serien om Harry Potter. Allt utom barnskötsel har lämnats därhän till förmån för HP och hans vänner.

Men nu är det slut. Finito. No more HP.

Känns sådär bra, men tomt, som det gör när en tyckaom-bok är slut. Bra, för nu vet jag. Tomt, för nu får jag inte "träffa" HP & co mer.

Eftersom jag själv avskyr allt vad spoilers heter, avstår jag från recension. Men bra var den. Hela serien.

Nu ska jag kaffa lite, plocka undan i fönstren inför fönsterputsarens ankomst och sedan, om vår svajiga internetuppkoppling tillåter, är jag åter med er i bloggosfären!

Inga kommentarer: