Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

onsdag, oktober 04, 2006

Fikonspråk eller inte.

Fikade med gosemysbästistjejerna igår. 3 av de 4 musketörerna smet hemifrån för en soft kväll på lokalt hak. Som alltid, otroligt välgörande för själen att leka med dem. Me like. Eller snarare Me lööööv. Om någon av dem mot förmodan läser detta förstår de.

I alla fall. Outade vår ivf för dem (M vill ju påingasomhelstvillkorintealls prata om den med någon, men jag kände att jag s p r i c k e r om jag inte får dela med någon människa av kött och blod. No offence, alla cyberdarlings, både på
aff, mail och bloggar, men det är inte riktigt samma sak.). Och det var så häftigt att konfronteras med sin inskränkthet.
Jag "vi har precis gjort vår första IVF"
De "vad innebär det, vad hönder nu?"*
Jag "jag, som det heter på fikonspråk: ruvar nu"
De "vad betyder det?"

Lite omvänt mot
Tinsels inlägg. Hon var helt upplyft efter en helkväll i fikoninvigdas sällskap, jag efter att ha insett att alla faktiskt inte är hemma i den märkliga karusell som kallas ivf. Svårt att förklara, men just att detta var första gången jag klätt vår erfarenhet, vår verklighet, i ord och sett de orden studsa mot andra.

*märk väl att de inte är omedvetna om vad ivf i stort innebär. Frågan riktade sig mer mot var i processen vi var.

1 kommentar:

Kapybaran sa...

Iih, ett stort ögonblick! Min första kommentar :-)
Tack tack!
Kram