Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

lördag, december 02, 2006

Dagens tre positiva

Känner mig så deppad och nere att jag antingen
a) skriver ännu ett gnällinlägg
eller
b) försöker hitta ljuspunkter

Satsar på alternativ b och kopierar ett format jag såg i något AFF-snack för ett tag sedan.
Varsågoda, här kommer Dagens Tre Positiva:

1. Dottern och jag har haft en mysig dag, med pepparkaksbak som höjdpunkt
2. Min lillasyster ringde och kommer ha tid att ses när hon är i hemstaden i veckan.
3. Dagen är snart slut...

Det gick väl sådär.
1&2 är sanna glädjeämnen, men mer kommer jag inte på. Skulle vara att jag inte spytt idag?!
Fasen, hur gör man när man rycker upp sig? Är riktigt emlig. Inte hållerpåattblisjuk-emlig, utan deppmenkanintekommaurdet-emlig. Sådär så att jag sjunker djupare i självförakt för varje minut som går och bara ser vad jag inte lyckats göra idag (heller).
URRK.

Och i allt det här skäms jag. För vem är jag att klaga, egentligen?
Jämfört med alla barnlängtande cybervänner som väntar, känner efter, hoppas, förtvivlar och lider. Eller de riktigt ensamma, de som inte har maken borta över helgen utan som varje dag lever utan den där självklara andra hälften. Eller.... ja, det finns många som lider. Jag blir inte lyckligare av att försöka räkna upp dem. Inte de heller.

Fan. det blev visst ett alternativ a-inlägg. Over and out.

Uppdaterat 22:31:
1. Dottern och jag har haft en mysig dag, med pepparkaksbak som höjdpunkt
2. Min lillasyster ringde och kommer ha tid att ses när hon är i hemstaden i veckan.
3. Jag kände precis Piff&Puff böka!!!!!!!

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Å grattis grattis grattis! Bökandet är mysigt :-)

Kapybaran sa...

Ja, det var verkligen ett sån't där "nu stannar tiden och jag bara är"-ögonblick. Jättemysigt :-)