Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

tisdag, december 05, 2006

Kan det ha vänt?

Vågar knappt skriva det, men har klarat mig på bara en lergigan/dag både igår och idag.... kanske börjar det lätta nu? Gick in i vecka 13 idag, så det vore ju skönt med vändning på illamåendefronten.

Däremot har jag totalt tappat fokus på jobbet. Inte bra. Med tanke på att jag i grunden gillar mitt jobb, har en hel del nytt och spännande att bita i och vill komma tillbaka till samma tjänst så borde detta vara tiden att visa framfötterna. Men jag pallar inte. Gör ett OK jobb, men skulle inte få MVG direkt.

Nåväl, det är värdsligt. Jag ska bli trebarnsmamma. Det är viktigt. På riktigt.
Så det så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, illamåendet brukar väl ge med sig vid den här tidpunkten. Vem kan koncentrera sig på jobbet när man bär på en liten hemlis, eller snarare två? =)

Anonym sa...

Vet du? Jag har varit härinne nu ett tag och eftersom du omöjligt kan veta det utan att jag skriver det så skriver jag det eftersom jag faktiskt inte har sagt det tidigare: Jag är alldeles bubblig i magen över tvillingglädjen i er familj! Dels för att ni är så fantastiskt supervärda detta storaunderbara och dels för att det ger mig en förväntanspirrkänsla över våra egna syskonförsök. Wow. Jippie! Hurra för er!

Saring sa...

Oj! Nu såg jag att min kommentar var anonym :-O Det var ju inte meningen! Det var alltså jag som skrev det där, men det har du ju redan gissat ;o)