Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

fredag, december 15, 2006

En vecka till jullov



Jo, jag gillar mitt jobb. Jag har faktiskt ett toppjobb. Jag tycker att det är roligt att vara där, jag lär mig något varje dag och jag får känna mig duktig varje dag. Jag jobbar med intelligenta och krävande människor, vilket tvingar mig till ständig vässning. Utvecklande, roligt och inspirerande. Och alldeles alldeles tokfrustrerande emellanåt. Men på det stora hela blir betyget gott.

Men ändå kan jag inte sticka under stol med att det ska bli galet skönt med jullov. Jobbar sista dagen på torsdag och har sen jullov tills efter nyår. Veckan efter nyårsafton ska jag inom kontoret en dag, jobba hemma två och vara ledig en. Sköööööööööönt.

En vecka kvar. Men idag är det fredag, inte fy skam det heller. Maken på väg hem med ingredienser till fredagssupé*, dottern tittar på film och jag får en stund med datorn. Sen blir det fredagsmys!

*vi turas om att ordna en liten "supé" att serveras på fredagkvällen, efter att dottern somnat. Dömysigt att ha en liten tumanhandmiddag varje vecka. Numer utan vin, men väl så mysigt ändå. Vill ju aldrig glömma att han, förutom att vara en toppenpappa, är Min Man.

Inga kommentarer: