Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

söndag, december 31, 2006

Gott Slut och Gottigottgott Nytt!!


Nyårsafton. Nytt år runt hörnet och med det drömmar och förhoppningar.

Tänk, att nyår fortfarande ger samma kill i magen. Förr i tiden* hade jag och killkompisen P en traditionsenlig avstämning på nyårsafton. Mellan varm- och efterrätt tog vi varsin servett där vi ritade upp det gångna årets kurva med hög- och lågvattenmärken. Servetterna brändes vid tolvslaget och se'n låg fältet fritt för det nya året. Det är många år sedan vi firade ihop, och summeringen gör jag numer bara i huvudet, men den är inte desto mindre viktig för mitt avstamp inför det nya året.

Ikväll firar vi med kompisarna som också väntar barn till sommaren. Klänningen är struken, smyckena valda och om ett par timmar blir det dusch och fix. Dottern firar nyår hos farmor och farfar och jag är som vanligt delad i två: en ser massamassa fram emot vuxenfirande och en saknar sig sjuk efter det bästaste barn jorden skådat.

Sittande i pyjamas i ett tyst hus tänkte jag, innan allt drar igång, passa på att utbringa ett par nyårsönskningar. Av hela mitt hjärta önskar jag:

  • att Piff&Puff anländer pigga och glada
  • att alla jag känner** som väntar älskade efterlängtade barn får likaledes piggelina krabater
  • att alla som jag vet** längtar efter barn får se sina drömmar gå i uppfyllelse
  • att 2007 blir ett alldeles alldeles uuuuunderbart år

Till sist: ni som läser och ger mig stöd och kloka svar här på bloggen: ett stort, stort TACK!!!Fyrverkerier, champagne och glitter till er alla!

Kapybaran önskar härmed Gott Nytt 2007!

* innan gamla universitetsgänget splittrades i takt med att alla flyttade till olika förorter, stadgade sig, fick barn, gjorde karriär... ja, ni vet.

** IRL och cyber alike

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år till dig med! Jag tror 2007 blir alldeles, alldeles underbart! Det blir ju faktiskt piff & puffs födelseår :-D

Ha en underbar kväll/natt!

Anonym sa...

Gott nytt år på er med!

Saring sa...

GOOOOOOOOOOOOOOTT NYYYYYYYYTT ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!!!!!!!!!!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM