Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

fredag, januari 29, 2010

Fredagsmatematik

Övning 1:
Ansiktskräm + Vagabondstövletter + två Esprittoppar = 2170kr
-rea
-reapårean
-kupong
Att betala: 907 kr.

Slutsats:Man kan enkelt tjäna 1260 kr på en lunchrast.

Övning 2:
Viktväktning +mens = minus futtiga 200gr på en vecka
+ håll ut
+ träna
+håll ut lite till
Vägning fredag: ETT KOMMA TVÅ KILO på fem dagar!

Slutsats: Uthållighet och motivation vinner över hormoner.

Nu, mina vänner, blir det vitt vin och räkor.

4 kommentarer:

Frida sa...

Hurra, så duktig du är! Jag hoppas på att min 24-timmarsmagsjuka resulterade i lite minus på vågen.

Saring sa...

Ååh så snyggt jobbat! Go Kapy! Go Kapy! Hurra för målmedveten envishet!!

Uniflora sa...

Övning 1: WOHOO!

Övning 2: YEY! WOHOO! HIPPHURRA!

Kram

Anonym sa...

Du är bäst! Ingen protest! Snyggt jobbat, fru Kapybara. Och jag är så ofantligt glad för ditt stöd och jag vet inte hur jag ska kunna återgälda det.

Det kan jag ju inte, så jag bara pussar dig på kinden och tackar.