Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

torsdag, januari 07, 2010

Livsavgörande läsning

Känner att jag inte kan undanhålla er denna information om me, myself and I.

1. Hur gammal är du om fem år?
Om fem år är jag....35? 37? För inte kan jag rimligtvis vara 42 då? Eeeeuw.

2. Vem var den senaste du träffade?
Kollegorna

3. Hur lång är du?
enåsextifyraåenhalv.

4. Vilken var den senaste film du såg?
Hemma: Barbie och de tre musketörerna. Sad, but true. På bio: 2012. Bättre.

5. Vem ringde du senast?
Pappa.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Bä :-(" till trött make.

7. Vad är dagens planer?
debitera som en duktig konsult. och lunchträna!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Gillar båda, för olika syften. Måste jag välja, väljer jag ringa.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda och omgifta. Inte med varandra, dock.

10. När såg du senast din mamma?
För en vecka sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå. Med en guldring närmast pupillen.

12. När vaknade du idag?
Klockan ringde 06.15 och då gick jag upp. Väntar fortf på att vakna.

13. Har du någon gång hittat en katt?
När vi hade katt hittade jag henne mest överallt. Men "hittekatt", nej.

14. Vilken är din favoritplats?
Oj. I en hydda på Klong Khong på Koh Lanta? I stugan vid havet? Hasseludden Yasuragi spa?

15. Vilken plats föredrar du minst?
Akutmottagning nattetid. Alt överfullt morgontåg invaderat av gapiga snorungar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här i soliga södern. Jobbandes mindre med avlönat arbete och mer med ideellt. Jagandes tonårsungar :)

17. Vad skrämde dig som barn?
Egentligen ingenting. Ofattbart.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Min syster imorse. Hon är galen. Släktdrag?

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nehej! Har en fenomenal samling 80-talsmusik i garaget.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar(a).

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En att sova på, en extra när jag läser.

23. Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja, det har förekommit.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota. Eller fina skor. Klackar. Eller sneakers. Flip flop. Hmm...

25. Är du social?
Japp.

26. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerrys Half-baked.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Resa. Shoppa. Ge till behövande.

28. Tycker du om kinamat?
Ja, i Kina.

29. Tycker du om kaffe?
Älskar kaffe, men får alldeles för ofta halsbränna av det.

30. Vad dricker du till frukost?
Kaffe, te, mjölk.... whatever.

31. Sover du på någon särskild sida?
Somnar i någon framstupa sidoläge variant. Snurrar en del i sömnen, men vaknar oftast på mage.

32. Kan du spela poker?
Nej. Eller räknas obskyra bakfyllepokervarianter om gummibjörnar?

33. Tycker du om att mysa?
Avskyr Aff-sättet att använda "mysa" som omskrivning för sex. Men annars: ja, jag gillar att ha det mysigt. Finns det någon som inte gör det?

34. Är du en beroendemänniska?
Hm. Vet inte. Beroende av bekräftelse, kärlek och sån't, men inte av nikotin, alkohol eller andra mystiska substanser.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Känner och känner, Mick Jagger och jag borde ha gemensamt kalas någon gång.

36. Vill du ha barn?
Fler? Nej tack. Själaglad över de jag haft lyckan att få.

37. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, polska och lite stötvis franska och spanska.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Japp. Höggravid med misstänkt blodpropp. Visade sig senare vara gallsten.

39. Föredrar du havet eller en pool?
Havet, absolut. Att titta på, gå längs, bada i, lyssna till.... Haaaavet!

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder, skor och böcker.

41. Äger du dyra smycken?
Nä. Mest bling. En hel del med oerhört högt känslomässigt värde, men jag betvivlar att samlingen skulle ge barnen en god ekonomisk grund att stå på :)

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Fil o flingor.

43. Vem är den roligaste människan du känner?
Maken? Barnen? De är iaf de som får mig att skratta oftast.

44. Välj ett ärr på din kropp?
Under ögonbrynet, minne av när min otålighet fick mig att klättra på ickeväggfasta hyllor och därmed välta ner ett mikroskop i gjutjärn i skallen.

45. Vad har du för ringsignal?
Indiana Jones

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Något enstaka. En väst som farfar sytt och som min nalle numera stoltserar med.

47. Flirtar du mycket?
Nej. Hm, trist svar.

48. Vart togs din profilbild för din blogg?
Ingen aning, den är snodd.

49. Kan du byta olja på bilen?
Jag tror det. Har aldrig gjort det, men hur svårt kan det vara?

50. Har du fått fortkörningsböter?
Nix. Bara p-böter. Två st.

51. Vilken var den senaste bok du läste?
Räknas Bajsmannen (högläsning för barnen)? För egen del: the heroin diaries av Nikki Sixx.

52. Läser du dagstidningen?
PappersDN på helgerna, Metro/City på vardagarna, nättidningar dagligen.

53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, hittar ingen jag är tillräckligt sugen på. Tips?

54. Dansar du i bilen?
Nej, men jäklar vad jag sjunger!

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Mix Megapol.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kommentarer på en jämställdhetsplan jag skriver.

57. När var du i kyrkan senast?
Oj. Minns inte?

58. Vad ska du göra nu?
Sluta blogga, börja jobba :)

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Bakfyllepoker om gummibjörnar? HAHA!!
Förresten, lycka till med viktkampen! - vad heter Viktväktarnas CD-rom-gubbe i Sverige? Han som guppar upp med en glad min när kurvan går nedåt! I Finland heter han Santtu och var min bästa vän då jag körde VV.
Jag gjorde ALLT för att tillfredsställa honom.

Världen är liten… sa...

Kul att få veta lite mer om dig!