Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

onsdag, november 14, 2007

Inspirerande!

Deppsurfade efter förra inlägget och efter planlöst klickande hitochdit hamnade jag till slut hos Malin.
Malin har bokfemmor -varje vecka ska en litterär femma väljas ut på ett givet tema.

Veckans tema: Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför.
Jag hakar på och listar mina gäster. Satsar på en uppsättning feel-good gäster som ger en mysig och kreativ kväll:

A A Milne: Nalle Puh är en av mina litterära favoriter*. Inbillar mig att A A Milne skulle fungera lika lugnande som hans karaktärer.
Astrid Lindgren: i mitt nuvarande, lite sköra, tillstånd vill jag ha en trygg, småländsk sagotant vid bordet. Särskilt som hon ju besitter ett visst bett också och inte är sockersöt.
J R R Tolkien: mannen bakom hoberna och deras fränder måste vara med. Tänk att få diskutera ringen-historien med honom!
Douglas Adams: likaså mannen bakom meaning of liff och hitchhiker's guide!
J K Rowling: Ytterligare en författare som uppfunnit en egen, spännande, värld.

Seså, genast mer schvung i livsandarna!
PS Och ett stort tack till er som peppar när jag deppar. Kärlek!

*ska dock inte läsas på svenska.

1 kommentar:

*Malin* sa...

Välkommen och kul att du hänger på! :-)

Jag tänkte först också ta Astrid Lindgren, men ni är många som har henne så hon behöver ju inte deppa. :-)