Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

söndag, januari 06, 2008

Pussfacket

Apropå storsötans fantasi:
Varje läggning avslutas med att jag kastar en slängpuss till storsötan när jag står i dörren. Förut har hon fångat den och sagt att hon ska hålla i den hela natten, liksom jag har sagt om den hon kastar tillbaka.
För ett par veckor sedan bad hon om ett par extra "för att lägga i mitt pussfack" och sedan dess får hon ett par extra, som hon fångar och trycker in i en av blommorna på sin vadderade sänggavel.
Imorse frågade Pappan vad hon gör med pussarna i pussfacket. Och hör på den här:
"Om jag vaknar på natten och är ledsen, tar jag en och lägger mot min kind".

Kloka barn. Jag får tårar i ögonen och mammavärk i hjärtat bara av att återberätta det...

7 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Men gud anda hon ar ju for underbar, vilket klokt litet gosetroll du har!Du och din man maste vara oerhort stolta, ni verkar gora ett underbart jobb som foraldrar=o).

Anna sa...

Underbart!
Nu blev jag varm i hjärtat

Frida sa...

Kan inte annat än hålla med, vilken underbart klok och urgullig tjej ni verkar ha!

Fem i familjen sa...

Helt ljuvlig kommentar, hjärtat smälter.

Saring sa...

Oj. Och aj. Hon är magisk. Och oändligt älskad.

Jonna sa...

Fantastiskt!! Helt underbart! Vilken klok tjej ni har.

Meilita sa...

Kärlek är ordet!