Funderingar, iakttagelser och tankar. Om livet, barnen, kärleken, och en del väsentliga oväsentligheter. Just så.

måndag, januari 14, 2008

Uppdatering OSHN*

Jodå, det har gått bra.
Båda sov 20.55, efter 25 min läggning (Puff efter 12, Piff ville bli ombuffad och ramsad ett par ggr till).
23.30 började Puff knarrgnälla och där började ett knappt entimmespass. Rätt lugnt ändå, men ett par varvs buffning och ramsande. Några eskalerande gråtningar, men mest sömnknarr med lite gnäll.
03.30 Puff igen. Mer gnäll och gråt. Även Piff stämde in, så det blev dubbelbuffning. Mumma för ryggen. Den här gången tog det till 04.50 innan allt var lugnt. Rätt drygt.
05.20 kort hojt från Piff
05.50 kort hojt från Puff
06.05 Piff gnällolycklig, OK så länge jag buffade, men gråt nör jag slutade. Höll på till 06.45, då bestämde vi att klockan var nästan 7 och tog upp dem (när Piff var lugn, såklart).

De var sjukt trötta hela morgonen och småsov och gnällde om vartannat, men somnade ordentligt 11.25 och sover än. Nu går jag och tar upp dem (kl 14!)!

Sammanfattningsvis: ingen panik, inga genomolyckliga barn. På något vis kändes de lugnare än under amningsnätterna, som att de tyckte det var skönt att vara kvar i sängarna, men behövde lite hjälp att komma till ro. Så vi kör igen inatt!

PS Fraidi, vill du veta mer i detalj inför er start, så kan jag mejla.

* Operation Sova Hela Natten

4 kommentarer:

Anna sa...

PRECIS sådär upplevde jag första dygnet. Ingen genomolycklig unge (som jag nog hade väntat mig), utan på något vis ganska nöjd att få hjälp att komma till ro. Nu är ni på god väg, goda cirklar, goda cirklar är på gång!

Saring sa...

PERFEKT!!! Duktiga fina ni. Fortsätt så bara, det blir BARA bättre. Lovar.
Säger som Anna: Gooooda cirklar!

Buff på sig!

Frida sa...

Åh, duktigt! Men jag måste säga att det låter lite jobbigt... Du får gäärna maila detaljer!

fridapunktjohnsonsnabelagmailpunktcom

Du har förresten en utmaning i min blogg!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tuffa, starka ni, ni är så bra. Jag är helimpad!